TRANSMISJE INTERNETOWE – JAKI KANAŁ WYBRAĆ? #2 Vimeo

TRANSMISJE INTERNETOWE – JAKI KANAŁ WYBRAĆ? #2 Vimeo

W dobie technologicznego boomu, gdzie każde rozwiązanie szybko dorabia się podobnych, nie można zamykać się na możliwości jednego narzędzia. Nie inaczej jest w przypadku live streamingu, który to świeci swoje sukcesy niezmiennie od 2015 roku. Od tego czasu postało wiele platform, które umożliwiają lepszy lub gorszy, łatwiejszy lub trudniejszy streaming. Omawialiśmy już narzędzia jakie oferuje Facebook, co jednak z profesjonalistami, którzy wymagają czegoś „więcej”? Tymi, dla których oferta popularnych portali to mały przybornik zamiast skrzynki profesjonalnych narzędzi potrzebnych ekspertowi?

Tu z pomocą przychodzi Vimeo. Portal najmniej znany w kręgach odbiorców masowych, ale z uwagi na najszersze portfolio możliwości, doceniony przez praktyków i profesjonalistów.

Jak to możliwe, że jakaś „nieznana” platforma jest lepsza niż najpopularniejsze na świecie serwisy, zapyta zwykły odbiorca. Postaramy się Wam odpowiedzieć na to pytanie w dzisiejszym wpisie.

Vimeo – co go wyróżnia?

Na pierwszy rzut oka różnic nie widać – nie dajmy się jednak zwieść pozorom. Pierwszą i najważniejsza cecha Vimeo jest jakość. Tu mamy całą gamę narzędzi dedykowanych do optymalizacji jakości: tak, aby nasi odbiorcy mogli cieszyć się jak najlepszym obrazem i dźwiękiem, niezależnie od tego czy odbierają nasza transmisje na starej Nokii czy najnowszym wypasionym laptopie. Na zapleczu Vimeo mamy bowiem zaprzężoną chmurę, która umożliwia doskonały odbiór nawet przy niskim zasięgu.

Opłaty i limity.

I tu mamy pierwszy znaczący argument za użyciem płatnej usługi. Tak, tak, dobrze przeczytaliście. Jeden z najpotężniejszych serwisów oferujący streaming na skale globalną jest płatny, więc mówimy to o „półce premium”. Ceny wahają się od 23 do 250 zł za miesiąc i podzielone są na 4 poziomy cenowe- każdy z nich oferuje dostęp do narzędzi i transferu adekwatnego do potrzeb. W zależności czy prowadzisz streaming codziennie czy raz na jakiś czas, Vimeo daje Ci to, czego potrzebujesz. Oczywiście dostępna jest możliwość założenia darmowego konta, ale trzeba się wtedy liczyć z licznymi ograniczeniami., ale to pakiet PRO daje największe pole do popisu.

Super jakość za pieniądze u schyłku 2018 to żadne odkrycie. Bogowie marketingu i sprzedaży nowinek ze świata technologii wiedzą doskonale, że dzisiaj nie sprzedaje się produktu, tylko usługi dodane. Sama transmisja obrazu nie wystarczy do wygrania wyścigu po pieniądze nadawców. Co takiego zatem dostajemy, za co warto zapłacić?

Customizacja i narzędzia.

Wróćmy do porównania ze skrzynka z narzędziami – takiej z mokrych snów polskiego hydraulika. Takiej, gdzie wszystkie narzędzia są łatwo dostępne, posortowane rozmiarami i przeznaczeniem. Tak w oczach streamerów wygląda ta konkretna skrzynka z napisem Vimeo. Mamy tu możliwość zbudowania komplementarnego rozwiązania z możliwością archiwizacji, pełnej customizacji playera na potrzeby Klienta oraz możliwością zaangażowania publiczności, aż po osadzenia playera w naszej aplikacji, urządzeniu lub na stronie. Niby nic, ale nasz odbiorca na końcu może nie mieć pojęcia o tym, że ta konkretna transmisja o jakości uleczającej wady wzroku jest prowadzona na Vimeo, a to wszystko dzięki playerowi, który został obrandowany wedle uznania Klienta. Dzięki temu możecie mieć własnego YouTube’a na sterydach.

Tu dopiero zaczyna się bezkresny horyzont możliwości wykorzystania streamingu jako narzędzia do zarabiania. Obraz, dźwięk oraz interakcja z użytkownikiem przez narzędzia będące idealna wizytówką twojej firmy to marzenie każdego marketingowca, właściciela firmy czy trenera drużyny, który ma do pokazania relacje z jakiegokolwiek eventu.

Nie można zapomnieć o tym, że na Vimeo dostajemy również potężne narzędzie do analizy i targetowania odbiorców w podziale na wszystkie wskaźniki, niezbędne do prowadzenia działań poprzez livestreaming.

Reklamy i autozapis.

Na koniec to czego nie gwarantują inne serwisy, czyli możliwość transmisji bez reklam przed, w trakcie i po transmisji, oraz zapisania danego eventu tak, aby moc go później obejrzeć, przeanalizować i wyciągnąć wnioski lub pokazać tym, którzy dany event z jakichś przyczyn ominęli.

Podsumowanie.

W dosyć dużym uproszczeniu opisaliśmy portal i to, co kryje w środku. Zdajemy sobie sprawę, że nie jest to serwis stawiany na pierwszym miejscu. Cena, którą trzeba zapłacić za usługi może wydawać się wysoka, niemniej jednak benefity, jakie są oferowane za te relatywnie niewielkie pieniądze, są bezcenne. Możliwość customizacji, brak reklam oraz przejrzysty program do transmisji na żywo jest to coś, za co warto zapłacić każde pieniądze.

Zapraszamy Was do przeczytania naszego poprzedniego artykuły: “TRANSMISJE INTERNETOWE – JAKI KANAŁ WYBRAĆ? #1 FACEBOOK”